SV1RD - Ham Radio relations
 


Η περιπέτεια ενός επαναλήπτη

ή πως στο ΥΜΕ επικρατεί η αυθαιρεσία των υπαλλήλων και κατ' επέκτασιν  το χάος

Το παρακάτω κείμενο έχει επίσης ιστορική αξία, τόσο για την δράση επωνύμων -ανωνύμων δημοσίων υπαλλήλων όσο και για το χάλι της Δημόσιας Διοίκησης που αποδείχθηκε μετά την έλευση της κρίσης και αφού φάνηκε πλέον και στον πλέον αδαή, ότι μεγάλο πλήθος των Δημοσίων Υπαλλήλων είναι απλά ανεύθυνοι ή "κηφήνες". Επίσης αφήνει ερωτήματα για τον πραγματικό σκοπό της δράσης των Ανεξάρτητων αρχών όπως είναι ο "Συνήγορος του Πολίτη".

 

 

Για την κατανόηση της περιπέτειας πρέπει να έχουμε υπόψη μας τα παρακάτω κείμενα :

α1. Κανονισμός Λειτουργίας Ερασιτεχνικών Σταθμών Ασυρμάτου 1579β 18 Δεκ 2002 Αριθ ΟΙΚ 68000/763 (pdf) Υπουργική απόφαση

α2. Νόμος 2801 ΦΕΚ Α 46/3-3-2000 (menu html) ή σε πιο φιλική έκδοση από τον SV1FJ (highlight html)

α3. Τον εκδιδόμενο υποτίθεται κατά "σύντομα" χρονικά διαστήματα πίνακα ραδιοερασιτεχνικών ραδιοφάρων / επαναληπτών / αναμεταδοτών του ΥΜΕ. Προς το παρόν δεν μπορείτε να το βρείτε πουθενά γιατί δεν δημοσιεύεται, αλλά μπορείτε να τον ζητήσετε από έναν ραδιοερασιτεχνικό σύλλογο. Μία αίσθηση θα την βρείτε στο παρακάτω αρχείο που τύπωσα σαν βελτιωμένη αντιγραφή του σε 4 πίνακες (zip-xls) ανά είδος σταθμού με τις παρατηρήσεις μου (που τους έστειλα σε ξεχωριστή επιστολή)

Σημ 28/6/2005 Το ΥΜΕ δημοσιεύει τον πίνακα στο link

Όπως φαίνεται στον πίνακα, εκτός από το χάος που επικρατεί στην ταξινόμησή του, υπάρχουν εκδοθείσες άδειες για συλλόγους, ομάδες αλλά και ιδιώτες.

Όταν λοιπόν ξεκίνησα να ασχολούμαι με το APRS τέλη του 1999 έπρεπε να μπει ένα δίκτυο από digipeaters που θα πλαισίωνε το νέο δίκτυο και θα βοηθούσε του κινητούς και φορητούς σταθμούς στην επικοινωνία τους. Σας υπενθυμίζω ότι κανένας ραδιοερασιτεχνικός σύλλογος δεν ενδιαφέρθηκε τότε με εξαίρεση   την ΕΡΒΕ (Θεσ/νίκη) που από τις αρχές του 2000 έκανε και την σχετική αίτηση στο ΥΜΕ. Τέλος πάντων με την βοήθεια του SV1XV μπήκε στο Πολυτεχνείο ο πρώτος digi και μετά με μία ομάδα συναδέλφων εγκαταστήσαμε στις υπώρειες της Πεντέλης ένα νέο digi που αυτό ήταν και ο καταλύτης για να ξεκινήσει η μεγάλη δραστηριότητα και να ασχοληθούν πιο ζεστά και οι υπόλοιποι σύλλογοι.

Σχετικές πληροφορίες θα βρείτε στην σελίδα http://aprs.gr για το ξεκίνημα του project αλλά και στο http://aprs.gr/aprs_news.php για την εξέλιξή του. Φυσικά έγινε και ενημέρωση στο ΥΜΕ για την δραστηριότητά μας αυτή στο APRS με το σχετική επιστολή (.pdf).

Έχοντας την δυνατότητα να βάλω ένα μόνιμο digi στον εναλλακτικό χώρο του σταθμού μου  στην Κύμη, ζήτησα την σχετική άδεια από το ΥΜΕ για να καλύψω την περιοχή την Ανατολικής Εύβοιας και την επαφή με Ρόδο όταν επέτρεπαν τα τροποσφαιρικά ανοίγματα.

Όπως θα δείτε στην σχετική νομοθεσία, δεν υπάρχει ορισμός του επαναλήπτη ή του αναμεταδότη (παρόλο που αναφέρονται στον πίνακα του ΥΜΕ [α1]) πόσο μάλλον του ψηφιακού επαναλήπτη που είναι η απόδοση του αγγλικού digipeater. Επίσης δεν αναφέρεται τίποτα για τους όρους λειτουργίας τους (εκτός κάποιες αναφορές στα πάρκα κεραιών) που σημαίνει ότι ισχύει ότι και για τους κοινούς ραδιοερασιτεχνικούς σταθμούς.

Στον κανονισμό που βγήκε τελευταία (2002) με υπουργική απόφαση [α1] στο παράρτημα που αναφέρεται στα διακριτικά, υπάρχει για πρώτη φορά μία αναφορά με τον όρο "είδος διακριτικού κλήσης" και "ενδιαφερόμενοι"

γράφει λοιπόν

 

ΕΙΔΟΣ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΛΗΣΕΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ
 ...........  ................
Διακριτικά κλήσεως

1.Αναμεταδοτών

2. Επαναληπτών

3. Ραδιοφάρων

 

1 Ραδιοερασιτεχνικοί σύλλογοι

2. Μεμονωμένοι ραδιοερασιτέχνες (σε ειδικές περιπτώσεις νησιωτικών ή απομονωμένων περιοχών της χώρας ή για μελέτες της διάδοσης)

 

 

 

 

 

 

Πέρα από το θολό " νησιωτικές ή απομονωμένες περιοχές " αφού δεν ορίζει τι είναι νησιωτική και πόσο απομονωμένη πρέπει να είναι μία περιοχή είναι προφανές ότι ο όρος "ενδιαφερόμενοι" δεν προσδιορίζει "δικαιούχους" άλλωστε όπως φαίνεται ήδη στον πίνακα [α3] έχει ήδη εκδώσει το ΥΜΕ άδειες και σε ομάδες ραδιοερασιτεχνών και σε μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες σε περιοχές που είναι στην κρίση σας αν είναι νησιωτικές ή απομονωμένες μολονότι όπως είπαμε δεν είναι και υποχρεωτικό όπως γράφεται στην υπουργική αυτή απόφαση.

Να ληφθεί υπόψη ότι για το ισχύον σύνταγμα και την νομοθεσία ο πολίτης και ο σύλλογος έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα με την εξαίρεση ότι λόγω της συλλογικότητας μπορεί να προτιμηθεί ο σύλλογος έναντι ενός μεμονωμένου ατόμου σε περίπτωση διεκδίκησης. Επιπροσθέτως  η Κύμη βρίσκεται στην νήσο Εύβοια που σημαίνει ότι είναι εκ των πραγμάτων νησιωτική περιοχή, αλλά προσωπικά δεν είναι αυτό που με απασχολεί, αλλά το ξεκαθάρισμα τι ισχύει και τι όχι.

Έτσι το ΥΜΕ χωρίς να μου απαντήσει, όταν έβγαλε το προς συζήτηση σχέδιο, ετοιμάζεται στο προς συζήτηση κείμενο να βγάλει άδεια για την συγκεκριμένη θέση σε ραδιοερασιτεχνικό σύλλογο (ΕΕΡ). Σε επιστολή διαμαρτυρίας που έστειλα μου απάντησε ταχύτατα ότι μπλέξανε τις αιτήσεις.

Όταν βγήκε τελικά από το ΥΜΕ ο οριστικός πίνακας δεν με είχε καν στον πίνακα αποδεκτών ούτε μου έστειλε κάποια απάντηση για την τύχη της αίτησής μου. Προφανώς ο υπάλληλος του ΥΜΕ θεώρησε να μην ασχοληθεί με την υπόθεση, πιστεύοντας ίσως αφού ήδη περιμένω 3 χρόνια ή θα βαρεθώ ή θα δούμε στα προσεχή 3 μία συμβιβαστική λύση.

Το πρόβλημα για τον υπάλληλο είναι ότι ήδη υπάρχουν εκχωρημένες αιτήσεις σε ιδιώτες. Αν μου αποστείλει αρνητική απάντηση θα πρέπει να την αιτιολογήσει με βάση κάποιο νόμο και από την νομοθεσία δεν φαίνεται κάτι που θα μπορέσει να στηρίξει γραπτή απάντηση ή θα πρέπει να ανακαλέσουν όλες τις άδειες που υπάρχουν σε ιδιώτες αλλά και πάλι δεν αιτιολογείται από τίποτα και θα είναι εκτεθειμένος σε οποιαδήποτε ανεξάρτητη αρχή ζητήσω βοήθεια (πχ συνήγορος του πολίτη).

Το σήριαλ συνεχίστηκε μέχρι να ξεκαθαρίσει το ΥΜΕ ότι δεν συμπεριφέρονται σε όλους τους πολίτες αυτής της χώρας ισότιμα  και φυσικά να μην αποφασίσει η νομοθεσία, τι ισχύει για τους αναμεταδότες μας και τι προϋποθέσεις πρέπει να υπάρχουν για την εγκατάστασή τους, κάτι που φυσικά δεν υπήρξε έως και το 2012.

Σας υπενθυμίζω ότι κάποτε για την απόκτηση άδειας ραδιοερασιτέχνη έπρεπε ο δικαιούχος να είναι μέλος ενός συγκεκριμένου συλλόγου και μετά κάποιου συλλόγου κάτι το οποίο ως γνωστό κρίθηκε αντισυνταγματικό και άδικο για την ισότητα των πολιτών και καταργήθηκε. Να δούμε τώρα τι ζουμί θα βγει για την άδεια επαναληπτών.

 

Λίγα λόγια για το ΥΜΕ

Δεν είναι τυχαίο που πριν λίγες μέρες έγινε το γνωστό ατύχημα με το Chinook στην Χαλκιδική. Είναι λίγο πολύ γνωστά τα όσα έγιναν, Το σημαντικό και γνωστό σε όλους τους ραδιοερασιτέχνες είναι ότι χωλαίνει το σύστημα ασυρμάτων επικοινωνιών αφού δεν υπάρχει επαφή HF του σκάφους με την μονάδα του (η επικοινωνία hf θεωρείται άχρηστη και δύσκολη στην χώρα μας ). Η ΥΠΑ δεν καλύπτει με VHF και RADAR όλο τον εναέριο χώρο παρόλο που ζητάει σχέδιο πτήσης και αναγκάζονται να δίνουν το τέλος τηλεφωνικά. Οι επικοινωνία των εμπλεκομένων υπηρεσιών δεν γίνεται εύκολα και σε φιλικό κλίμα. Το ΥΜΕ δεν είναι τίποτα άλλο παρά απόδειξη των όσων συμβαίνουν συνέβησαν και είναι γνωστά από χρόνια. Η δεν έχει στελέχη ή δεν θέλει να ξέρει την δουλειά του. Οι ραδιοερασιτέχνες έχουν καταλάβει ότι τόσο για τα ραδιοερασιτεχνικά θέματα αλλά και γενικότερα στα θέματα ασυρμάτων επικοινωνιών, υπάρχει βαθύ σκοτάδι σχεδόν σε όλο τον κρατικό μηχανισμό και φυσικά στο ΥΜΕ.

Άλλη μία παράμετρος που πρέπει να ληφθεί υπ΄όψη είναι η κόντρα μεταξύ ραδιοερασιτεχνικών συλλόγων. Στην προσπάθεια τους να επιβληθούν πιάνουν και "παραμυθιάζουν" τους σχετικούς άσχετους υπαλλήλους με αποτέλεσμα αυτοί ή να ενδίδουν υπέρ του ενός ή του άλλου συλλόγου ή να μην θέλουν να ασχοληθούν, βάζοντας τα θέματα στο συρτάρι, διαιωνίζοντάς τα στο διηνεκές.

Η παρουσία του στο διαδίκτυο www.yme.gr είναι θετική μεν και πλέον βρίσκει κανείς κάποιες πληροφορίες που ήταν δυσκολότερες στο παρελθόν, αλλά δεν απαντούν σε κανένα από τα δημοσιευμένα Emails, η αναζήτηση δεν δουλεύει ακόμα και στις πιο απλές λέξεις, ο τρόπος δε αρχειοθέτησης είναι ιδιαίτερα προβληματικός για να βρει κάποιος αυτό που τον ενδιαφέρει, η δε δημοσιευμένη νομοθεσία φτάνει μέχρι το 2000 ή τουλάχιστον αν υπάρχει εγώ δεν την έχω βρει.

Οι υπάλληλοι, από ότι φαίνεται κλασικοί καρεκλοκένταυροι δημόσιοι υπάλληλοι, φοβούνται μόνο μέχρι του σημείου να μην έρθει κάποιος με τον δικηγόρο του, ειδάλλως μπορούν να ταλαιπωρούν τον οποιονδήποτε δεν έχει κάποιο πολιτικό μέσο η γνωστό σε ανώτερα του κλιμάκια μόνο και μόνο γιατί δεν θέλουν να ασχοληθούν ή εξυπηρετούν αντίθετα συμφέροντα.

 

Ακολουθεί συνοπτικά το log της υπόθεσης και όλη η σχετική αλληλογραφία

11-4-2002 Αίτηση προς το ΥΜΕ και την ΕΕΤΤ για την άδεια του digi

25/2/2003  -  14/4/2003, Μπαλάκι μεταξύ ΕΕΤΤ & ΥΜΕ για το ποίος θα ασχοληθεί με το θέμα μέχρι εδώ με ενημερώνουν.

26-3-2004 Κυκλοφορεί από το ΥΜΕ το προσχέδιο για τις νέες άδειες χωρίς ενημέρωσή μου.

16-4-2004 Επιστολή μου προς το ΥΜΕ που ζητάω διευκρινήσεις.

23-4-2004 Απάντηση από το ΥΜΕ ότι έγινε λάθος (Όχι όμως από αυτούς) και το αίτημά μου θα εξεταστεί.

Την 1 Σεπτεμβρίου 2004 με αριθ πρωτ 50573/2207 βγήκε Τελικός Πίνακας Επαναληπτών, Ραδιοφάρων, Αναμεταδοτών της Υπηρεσίας Ραδιοερασιτέχνη που μπορείτε να δείτε στο τεύχος 56 Νοε-Δεκ 2004 του περιοδικού Ραδιοεπικοινωνίες. Μέσα σε αυτόν τακτοποιήθηκαν όλες οι άδειες του ΣΡΕ.

Ένα μήνα μετά βγαίνει νέος πίνακας στο οποίον τακτοποιούνται όλες οι άδειες της ΕΕΡ.

Αν πιστεύετε ότι και στις 2 αυτές προαναφερθείσες περιπτώσεις, κάποιος υπάλληλος του ΥΜΕ ασχολήθηκε σοβαρά με τα ραδιοερασιτεχνικά θέματα κάνετε λάθος.

11-5-2005 Τρία χρόνια είναι πολλά ακόμα και για το Ελληνικό Δημόσιο. Επιστολή μου που ζητά διευκρινήσεις.

Το ειρωνικό μου γράμμα, είχε γρήγορη απάντηση και η πρώτη επί της ουσίας μετά 3 χρόνια και ένα μήνα.

24-5-2005 Απάντηση αρνητική φυσικά του ΥΜΕ με το επιχείρημα του γνωστού παραρτήματος που είναι και το μόνο που μπορεί να στηριχτεί, αν πρέπει, σε κάτι.

31-5-2005 Νέα επιστολή μου στο ΥΜΕ σε απάντηση της απάντησής του.

25-6-200 Νέα απάντηση του ΥΜΕ σελίδα 1 και σελίδα2 Προσέξτε το πως τονίζουν το θέμα της ανωνυμίας που αναιρεί την προσωπική ευθύνη τους

20-6-2005 Απάντησή μου συνολικά στα τελευταία 2 γράμματά τους (5 σελίδων) ζητώντας ξεκάθαρη απάντηση και αιτιολογώντας την ευθύνη που έχουν για το θέμα.

5-7-2005 To YME σε προσπάθεια χρονοτριβής ισχυρίζεται ότι η προηγούμενη επιστολή μου ήταν ανυπόγραφη και την περιμένει  υπογεγραμμένη για να επιληφθεί!!!

14-7-2005 Τελικό μου γράμμα στο ΥΜΕ

22-7-2005 Τελική απάντηση του ΥΜΕ που δεν απαντά σε τίποτα από τις ερωτήσεις μου, θεωρώντας τα γραφόμενα μου υβριστικά.

Από τον Αύγουστο 2005 έχει αναμειχθεί ο Συνήγορος του Πολίτη που έχει ζητήσει πληροφορίες από το ΥΜΕ και συγκεκριμένα από τον κο Ιωαννίδη υπεύθυνο του σχετικού τμήματος, για το ποια είναι η διαδικασία που έχουν δοθεί μέχρι στιγμής οι άδειες και σύντομα θα δημοσιευθεί καθώς και η πιθανή απάντηση του κου Ιωαννίδη. Ατυχώς δεν επικεντρώθηκε στην συνταγματικότητα ή την νομιμότητα της διάκρισης συλλόγων - πολιτών αλλά μόνο στο τι ισχύει τελικά και τι όχι για το ίδιο το ΥΜΕ.

Σεπτέμβριος 2005. Εντωμεταξύ ξεκίνησε στα τέλη του Αυγούστου ένα link του συλλόγου ΣΡΕ για τον επαναλήπτη της Σύρου. Η εγγραφή στον πίνακα για αυτό το link έγινε στον πίνακα του ΥΜΕ του 2004 μόνο που στην ίδια την συχνότητα |(431.000) είναι αδειοδοτημένος εδώ και χρόνια ο φορητός επαναλήπτης των Ομάδων Έκτακτης Ανάγκης. Έτσι με το ξεκίνημα της λειτουργίας του έστειλα σχετική ενημέρωση στην ΕΕΤΤ καθώς και κοινοποίηση στο ΥΜΕ αφού υπήρχε ξεκάθαρη παρεμβολή σε αδειοδοτημένο επαναλήπτη. Το θέμα φαίνεται άσχετο αλλά στην ουσία αποδεικνύει ότι στο ΥΜΕ δεν ενδιαφέρονται καθόλου για τα θέματα της ραδιοερασιτεχνικής υπηρεσίας αλλά μόνο για το αν θα δώσουν άδεια σε κάποιον που δεν πέρασε το "face control" ή όχι.

10-2005

Το θέμα με τον Συνήγορο του Πολίτη δεν βοήθησε καθόλου και αφήνει πολλά ερωτηματικά για την ύπαρξη και λειτουργία του.

Η πρώτη απάντησή του με κοινοποίηση της απάντησης του ΥΜΕ που χορηγούνται όπως λέει οι αιτηθείσες διευκρινήσεις.

Πρώτη σελίδα

Δεύτερη σελίδα με την κοιν από το ΥΜΕ  < Προσέξτε την σοφιστία για το πως στο ελληνικό δημόσιο το "ή" μπορεί να μεταφραστεί σαν "και"

Τρίτη σελίδα με την κοιν από το ΥΜΕ

Επίσης αναφέρει ότι δεν ενδιαφέρονται σχετικά οι ραδιοερασιτέχνες και σαν απόδειξη επισυνάπτει τις αιτήσεις άλλων  2 συναδέλφων. Πάντως συνάδελφοι μπορεί όποιος θέλει να βάλει επαναλήπτη στα Ίμια !! όπως λένε οι ανεγκέφαλοι.

4-11-2005

Η πρώτη απάντηση μου στον Συνήγορο εφ όλης της ύλης και της απάντησης του ΥΜΕ

18-11-2005 Η απάντηση του Συνηγόρου που λέει ότι δεν ασχολείται με υπουργικές αποφάσεις !!! και σελίδα 2

8-12-2005 Η τελική δική μου θέση και ζήτηση διευκρινήσεων που εστάλη με αριθμό κατάθεσης RE287515625GR 16/12/2005

Ήδη μέχρι και την 30/3/2006 δεν ήρθε απάντηση που σημαίνει ότι ο Συνήγορος του Πολίτη ή δεν θέλει ή δεν ξέρει τι να απαντήσει.

 

Το προσωπικό μου συμπέρασμα για την δράση της ανεξάρτητης αρχής αυτής είναι αυτό που γράφω και στο τελευταίο μου γράμμα:
ότι ο σκοπός του δεν είναι να συνηγορεί για τον πολίτη, αλλά για την κυβέρνηση ώστε να μην διασύρεται η χώρα στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για εξόφθαλμες καταστάσεις. Για τον λόγο αυτό και δεν ασχολείται με τις υπουργικές αποφάσεις (δηλαδή με το 70% της τρέχουσας νομοθεσίας), από την άλλη, χάβει ως "εύλογο" ότι ηλιθιότητα πουν οι αντίστοιχοι με αυτούς δημόσιοι υπάλληλοι.  

 

 


Οι κ. Ηλιάς Νέγρης, και Παύλος Ιωαννίδης σήμερα (2014) ίσως και να έχουν βγει στην σύνταξη, αλλά ακόμα τους πληρώνουμε από την τσέπη μας για τον "ευδόκιμο" τρόπο τους, τις ενέργειες, τις αποφάσεις τους αλλά και τον τρόπο που χρησιμοποίησαν την ελληνική γλώσσα, προς τους πολίτες αυτής της χώρας, χειριζόμενοι την σοφιστεία και την διαστρεύλωση της γλώσσας και των συμφραζομένων άριστα.
Πως θα μπορούσε να είναι η συνέχεια αν ήθελα να το φθάσω στα άκρα:

Μα να τους μηνύσω για ανάρμοστη καθυστέρηση, συμπεριφορά, για διακρίσεις εις βάρος ραδιοερασιτεχνών, για ανάρμοστη ερμηνεία του νόμου και της γλώσσας. Πρώτα όμως έπρεπε να προσβάλλω την υπουργική απόφαση στα ακυρωτικά δικαστήρια ώς αντισυνταγματική, ή την εφαρμογή της, λόγω ασαφείας, ως αντισυνταγματική.

Αυτό που γνωρίζουν καλά όλοι αυτοί οι αήθεις δημόσιοι υπάλληλοι, είναι ότι ο μέσος πολίτης σπάνια φθάνει στα άκρα, γιατί χρειάζεται αρκετό χρόνο και χρήμα. H προσβολή επιπλέον μιας υπουργικής απόφασης και η εν γένει νομική διαδικασία στην χώρα μας είναι τόσο αργή που με δύο τρεις αναβολές, θα έχουν πεθάνει ή το αδίκημα τους θα έχει παραγραφεί και δεν θα λογοδοτήσουν ποτέ για τον τρόπο εργασίας και συμπεριφοράς τους.

Ας είναι η δημοσιοποίηση αυτή της συμπεριφοράς τους η μόνη τιμωρία τους, και ας αναλάβει κάποιος άλλος συνάδελφος που θα έχει χρήματα και διάθεση να ανατρέψει την υπουργική απόφαση ως αντισυνταγματική.

start of page